RSS
 

Recenze vyvracením předsudků – Dark Souls (PS3)

19 Apr

Předsudek: Ta hra je BRUTÁLNĚ těžká! Není. Vyloženě lehká (naštěstí) také ne.
Předsudek: Hratelnost je založena na tom, že dokola mydlíte ty samé obludy, až je umydlíte. Někdy.
Předsudek: V Dark Souls se pořád umírá. Umírání je součást hratelnosti. Každá smrt vás něco nového naučí. Jako v životě! Až se naučíte všechno, můžete hrát bez umírání. Minimálně do té doby, než přijde čas zase se něco naučit.
Předsudek: V Dark Souls není žádný příběh. Je tam mnoho příběhů. Jenom jsou vyprávěny jinak, než jste zvyklí.
Předsudek: Ve hře nejsou žádné dialogy. Ve hře je mnoho dialogů – většina ve vaší hlavě. Vlastně všechny. Přesto hra obsahuje mnoho příběhů.
Předsudek: Hra obsahuje nejlepší bojový systém široko daleko. To není předsudek, ale fakt.
Předsudek: Dark Souls je tupá mlátička. Dark Souls je jedno z nejlepších RPG posledních (mnoha) let. Systém vylepšování výbavy je unikátní, stejně tak systém sbírání zkušeností.
Předsudek: Hry mají sloužit k relaxování, ne zbytečné frustraci. Blbost. Jako všechno v životě, i hry se musí brát vážně – jen ne moc. Jako všechno v životě. Dark Souls je zážitek. Jestli někdo chce u dobrého filmu „relaxovat“, u dobré knihy „relaxovat“, u dobré hry „relaxovat“, u seskoku s padákem „relaxovat“, v posilovně „relaxovat“ a na koncertě „relaxovat“, je mrtvý.

HODNOCENÍ: ROZHODNĚ ANO

Hra:Dark Souls (PS3, X360, chystá se PC)
Stvořil: From Software (poměrně veliké japonské studio; známé pro série King’s Field, což je předchůdce “Souls” her, samozřejmě Demon’s Souls a Dark Souls, a pak Armored Core)
Web: www.preparetodie.com
Moje videorecenze: RE-PLAY 036: (začátek v 18:20)

K hodnocení: Po práci pro milión časopisů, webů a jiných obskurností jsem dospěl k závěru, že umělecká díla (vzato zeširoka, tedy včetně her a třeba televizních seriálů), jsou buď DOBRÁ, nebo ŠPATNÁ, hodnotím tedy ANO nebo NE. ANO znamená, že na film máte jít, hru hrát a knížku někomu dát (protože je tlustá a vy ji číst nebudete), NE pak opak (vyjma knížky – tu taky někomu dejte, ale někomu jinému, než v prvním případě). Pro výjimečné příležitosti jsem si nicméně dovolil (je to ostatně MŮJ blog) zřídil ještě dvě speciální kategorie: ROZHODNĚ ANO pro věci, které považuji za výjimečné (třeba World of Warcraft předtím, než se ho chopili neumětelové) a ROZHODNĚ NE pro díla, která se v naší realitě vyskytla omylem (třeba Prison Tycoon).

 

Posted in Minirecenze (hry)

 

Komentáře zapovězeny. Zcela.